Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Maturita z výtvarné výchovy
Vozný, Martin ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Vozný, M.: Maturita z výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2019. Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, počet stran:85. Diplomová práce se zaměřuje na téma maturit, a to konkrétně na maturitu z výtvarné výchovy. V rámci teoretických aspektů je zkoumáno prostřednictvím kurikulárních dokumentů, školského zákona a k tomu příslušných vyhlášek maturita a její možnosti v rámci formy a obsahu. Součástí práce je rovněž i výzkumná část, která je založena na kvalitativním výzkumu. Ta přináší zjištění, která jsou vytvořena na základě vykonaných pozorováních a realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s audiozáznamy na předem vybraných gymnáziích. Informace získané z terénu jsou nadále reflektovány a podrobeny patřičnému designu výzkumu, který se opírá o zakotvenou teorii. Audiozáznamy z výzkumných rozhovorů jsou následně přepsány a je provedeno otevřené, axiální kódování dokumentů. Výstupem je vhled do nově objevených vztahů a kategorií, které souvisí s formováním obsahu, formy a reflexe maturitní zkoušky z výtvarné výchovy. Výsledkem práce je vytvoření vlastního designu maturitní zkoušky z výtvarné výchovy, který vychází ze sémantického přístupu. Klíčova slova: Maturitní zkouška, výtvarná výchova, výzkum, vyšší sekundární vzdělávání, kurikulární dokumenty,...
Badatelsky orientovaná výuka v chemickém vzdělávání
Völklová, Veronika ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá badatelsky orientovanou výukou. V teoretické části z dostupných zdrojů shrnuje charakteristiku a obecné principy badatelsky orientované výuky a její přínosy a úskalí při zavádění do škol. Dále poukazuje na podporu Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia pro zařazování této metody do výuky přírodních věd. Na základě několika kritérií analyzuje dříve vytvořené chemicky zaměřené badatelsky orientované úlohy, které jsou součástí závěrečných prací nebo některých projektů podporující osvětu badatelsky orientované výuky. V praktické části metodou rozhovoru zjišťuje reálné zkušenosti učitelů zařazujících tuto metodu do výuky přírodovědných předmětů a jejich výpovědi srovnává s dostupnými informacemi týkajícími se badatelsky orientované výuky. Na závěr ověřuje badatelsky orientovanou úlohou v praxi a předkládá autorčiny zkušenosti s touto metodou. Klíčová slova Badatelsky orientovaná výuka, Klíčové kompetence, Chemie, Rozhovor, RVP G, Výuka, Vzdělávání
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak jsou žáci středních škol vzdělaní v oboru biologie virů
Solarová, Pavlína ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Fraiberk, Martin (oponent)
Biologie virů je obor, kterému se ve výuce věnují 2-3 vyučovací hodiny. Během těchto hodin žáci musí vstřebat informace nejen o stavbě a funkci viru, ale i rozmnožování tohoto mikroorganismu, několikero zástupců a v neposlední řadě také onemocnění, která způsobují, jaká existuje prevence a léčba těchto onemocnění. Studenti si pamatují, k čemu slouží vakcína, koho virus napadá, jak se mohou nakazit nebo co je to imunitní systém. To, co studentům dělá problém, jsou otázky typu: které z onemocnění není virové, z čeho se skládá virová částice nebo co je infekční onemocnění. V RVP G je učivo určeno jen velmi nekonkrétně. Učitel má tedy jistou volnost při tvorbě ŠVP a svých příprav. K dalšímu zpřesnění toho, co by měl student znát k maturitě, slouží katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky, v tomto případě z biologie, který obsahuje rozepsané výstupy učiva ze všech biologických oborů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.